Archiwum

Archiwum słów kluczowych ‘biznes’

Sie
27

90% firm sądzi, że ilość szkodliwego oprogramowania jest niższa niż w rzeczywistości

Alarmujące wyniki badania Kaspersky Lab – aż 90% firm sądzi, że zagrożeń jest mniej niż w rzeczywistości. To samo badanie pokazuje, że 66% firm przynajmniej raz w roku doświadczyło ataku szkodliwego oprogramowania.

Większość firm znacznie zaniża liczbę nowych szkodliwych programów, jakie pojawiają się każdego dnia, a tylko 6% zna prawdziwą skalę tego zagrożenia – tak wynika z badania 2013 Global Corporate IT Security Risks przeprowadzonego wiosną tego roku przez Kaspersky Lab i firmę analityczną B2B International. Według Kaspersky Lab, każdego dnia na świecie pojawia się około 200 000 nowych próbek szkodliwego oprogramowania. Aż 90% respondentów twierdzi, że zagrożeń jest znacznie mniej.

Najwyższy poziom świadomości skali zagrożeń wykazali respondenci z Bliskiego Wschodu, gdzie 24% firm dokładnie ją oszacowało. Z kolei największymi ignorantami pod tym względem okazali się Rosjanie, dla których odsetek ten wynosił 4%. W innych regionach, w tym w Ameryce Północnej i Południowej, Europie Zachodniej i regionie Azji i Pacyfiku, odsetek firm, które poprawnie oszacowały tę ilość, wahał się od 5 % do 7%.

Co ciekawe, wyniki tego samego badania pokazują, że średnio 66% firm doświadczyło przynajmniej jednego ataku z wykorzystaniem szkodliwego oprogramowania w ciągu poprzednich 12 miesięcy. Firmy będące najczęstszym celem takich ataków były zlokalizowane w Ameryce Południowej (72%), Rosji (71%), Ameryce Północnej (70%), regionie Azji i Pacyfiku (68%) i Europie Zachodniej (63%) – innymi słowy, w regionach wykazujących stosunkowo niski poziom trafności w szacowaniu liczby nowych szkodliwych programów, jakie pojawiają się każdego dnia.

Chociaż umiejętności firmy w zakresie dokładnego szacowania liczby nowych szkodliwych programów niekoniecznie wskazują, że jest ona przygotowana na odpieranie cyberataków, można przyjąć, że lepiej poinformowane organizacje mogą skuteczniej ocenić ryzyko i dokonać najwłaściwszych wyborów pod względem rozwiązań ochrony infrastruktury IT. Przykładem takiego produktu jest Kaspersky Endpoint Security for Business – rozwiązanie biznesowe oferujące ukierunkowane, zaawansowane funkcje, które nie tylko chronią infrastrukturę IT firmy, ale również pozwalają na sprawne zarządzanie nią.

Pełne wyniki badania 2013 Global Corporate IT Security Risks przeprowadzonego przez Kaspersky Lab i B2B International są dostępne na stronie: http://media.kaspersky.com/en/business-security/Kaspersky_Global_IT_Security_Risks_Survey_report_Eng_final.pdf.

Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.

Wszystkie informacje prasowe Kaspersky Lab Polska są dostępne na stronie http://www.kaspersky.pl/news.

, , , ,

Maj
02

Śnieżka awansowała w rankingu Lista 500

Ukazała się kolejna, XV edycja prestiżowego rankingu Rzeczpospolitej „Lista 500”, prezentującego największe polskie firmy. Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA ponownie znalazła się w doborowym towarzystwie najlepszych przedsiębiorstw polskiej gospodarki. Czytaj więcej…

, ,

Lut
18

Alfavox członkiem elitarnego Call Center Club w Niemczech

Na początku 2013 Alfavox został członkiem elitarnego niemieckiego Call Center Club. Do klubu dołączył razem ze swoim partnerem biznesowym z Monachium – firmą absolute.contacts. Czytaj więcej…

, ,

Sty
28

Profesjonalny partner w biznesie

Prowadząc przedsiębiorstwo zadajemy sobie pytanie jakie cechy powinniśmy posiadać, by być atrakcyjnym partnerem do współpracy. Oczywiście, nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie, jednak istnieje wiele firm, które można wskazać jako wzór. Czytaj więcej…

, , , , ,

Sty
28

ArchiDoc po raz kolejny Gazelą Biznesu

ArchiDoc – firma wchodząca w skład Grupy Outsourcing Experts, lider w dziedzinie innowacyjnego zarządzania dokumentami i outsourcingu procesów biznesowych – zdobyła uznanie jury XIII edycji rankingu Gazele Biznesu. Spółka od 2009 r. systematycznie zwiększa przychody. Czytaj więcej…

, , , ,

Gru
12

e-faktura itelligence w Kronopol Sp. z o.o.

Firma Kronopol Sp. z o.o. będąca częścią holdingu Swiss Krono Group (Ernst Kaindl), światowego lidera w branży produktów drewnopochodnych podpisała z itelligence umowę na wdrożenie rozwiązania e-faktura. Elektroniczna faktura jest rozszerzeniem funkcjonalności systemu SAP wykorzystywanego przez Kronopol. Czytaj więcej…

, , , ,

Paź
29

Śnieżka ponownie na Liście 2000!

Już po raz 11. dziennik „Rzeczpospolita” opublikował prestiżową Listę 2000, przedstawiającą zestawienie dużych i średnich firm funkcjonujących w naszym kraju. W gronie najlepszych kolejny raz pojawiła się Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka S.A. Czytaj więcej…

, , , , , ,

Paź
18

Feromony w biznesie – czy działają?

Brutalny świat biznesu rządzi się różnymi prawami. Aby osiągnąć sukces trzeba zaleźć złoty środek i… zdecydowanie się wyróżnić. Ale jak być unikalnym w czasach, kiedy każdy jest już „profesjonalistą”? Czy syntetyczne feromony to faktycznie „złoty środek” w kontaktach biznesowych? Dlaczego są coraz bardziej popularne? Czytaj więcej…

, , ,

-->

Archive

Posts Tagged ‘biznes’

Sie
27

90% firm sądzi, że ilość szkodliwego oprogramowania jest niższa niż w rzeczywistości

Alarmujące wyniki badania Kaspersky Lab – aż 90% firm sądzi, że zagrożeń jest mniej niż w rzeczywistości. To samo badanie pokazuje, że 66% firm przynajmniej raz w roku doświadczyło ataku szkodliwego oprogramowania.

Większość firm znacznie zaniża liczbę nowych szkodliwych programów, jakie pojawiają się każdego dnia, a tylko 6% zna prawdziwą skalę tego zagrożenia – tak wynika z badania 2013 Global Corporate IT Security Risks przeprowadzonego wiosną tego roku przez Kaspersky Lab i firmę analityczną B2B International. Według Kaspersky Lab, każdego dnia na świecie pojawia się około 200 000 nowych próbek szkodliwego oprogramowania. Aż 90% respondentów twierdzi, że zagrożeń jest znacznie mniej.

Najwyższy poziom świadomości skali zagrożeń wykazali respondenci z Bliskiego Wschodu, gdzie 24% firm dokładnie ją oszacowało. Z kolei największymi ignorantami pod tym względem okazali się Rosjanie, dla których odsetek ten wynosił 4%. W innych regionach, w tym w Ameryce Północnej i Południowej, Europie Zachodniej i regionie Azji i Pacyfiku, odsetek firm, które poprawnie oszacowały tę ilość, wahał się od 5 % do 7%.

Co ciekawe, wyniki tego samego badania pokazują, że średnio 66% firm doświadczyło przynajmniej jednego ataku z wykorzystaniem szkodliwego oprogramowania w ciągu poprzednich 12 miesięcy. Firmy będące najczęstszym celem takich ataków były zlokalizowane w Ameryce Południowej (72%), Rosji (71%), Ameryce Północnej (70%), regionie Azji i Pacyfiku (68%) i Europie Zachodniej (63%) – innymi słowy, w regionach wykazujących stosunkowo niski poziom trafności w szacowaniu liczby nowych szkodliwych programów, jakie pojawiają się każdego dnia.

Chociaż umiejętności firmy w zakresie dokładnego szacowania liczby nowych szkodliwych programów niekoniecznie wskazują, że jest ona przygotowana na odpieranie cyberataków, można przyjąć, że lepiej poinformowane organizacje mogą skuteczniej ocenić ryzyko i dokonać najwłaściwszych wyborów pod względem rozwiązań ochrony infrastruktury IT. Przykładem takiego produktu jest Kaspersky Endpoint Security for Business – rozwiązanie biznesowe oferujące ukierunkowane, zaawansowane funkcje, które nie tylko chronią infrastrukturę IT firmy, ale również pozwalają na sprawne zarządzanie nią.

Pełne wyniki badania 2013 Global Corporate IT Security Risks przeprowadzonego przez Kaspersky Lab i B2B International są dostępne na stronie: http://media.kaspersky.com/en/business-security/Kaspersky_Global_IT_Security_Risks_Survey_report_Eng_final.pdf.

Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.

Wszystkie informacje prasowe Kaspersky Lab Polska są dostępne na stronie http://www.kaspersky.pl/news.

, , , ,

Maj
02

Śnieżka awansowała w rankingu Lista 500

Ukazała się kolejna, XV edycja prestiżowego rankingu Rzeczpospolitej „Lista 500”, prezentującego największe polskie firmy. Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA ponownie znalazła się w doborowym towarzystwie najlepszych przedsiębiorstw polskiej gospodarki. Read more…

, ,

Lut
18

Alfavox członkiem elitarnego Call Center Club w Niemczech

Na początku 2013 Alfavox został członkiem elitarnego niemieckiego Call Center Club. Do klubu dołączył razem ze swoim partnerem biznesowym z Monachium – firmą absolute.contacts. Read more…

, ,

Sty
28

Profesjonalny partner w biznesie

Prowadząc przedsiębiorstwo zadajemy sobie pytanie jakie cechy powinniśmy posiadać, by być atrakcyjnym partnerem do współpracy. Oczywiście, nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie, jednak istnieje wiele firm, które można wskazać jako wzór. Read more…

, , , , ,

Sty
28

ArchiDoc po raz kolejny Gazelą Biznesu

ArchiDoc – firma wchodząca w skład Grupy Outsourcing Experts, lider w dziedzinie innowacyjnego zarządzania dokumentami i outsourcingu procesów biznesowych – zdobyła uznanie jury XIII edycji rankingu Gazele Biznesu. Spółka od 2009 r. systematycznie zwiększa przychody. Read more…

, , , ,

Gru
12

e-faktura itelligence w Kronopol Sp. z o.o.

Firma Kronopol Sp. z o.o. będąca częścią holdingu Swiss Krono Group (Ernst Kaindl), światowego lidera w branży produktów drewnopochodnych podpisała z itelligence umowę na wdrożenie rozwiązania e-faktura. Elektroniczna faktura jest rozszerzeniem funkcjonalności systemu SAP wykorzystywanego przez Kronopol. Read more…

, , , ,

Paź
29

Śnieżka ponownie na Liście 2000!

Już po raz 11. dziennik „Rzeczpospolita” opublikował prestiżową Listę 2000, przedstawiającą zestawienie dużych i średnich firm funkcjonujących w naszym kraju. W gronie najlepszych kolejny raz pojawiła się Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka S.A. Read more…

, , , , , ,

Paź
18

Feromony w biznesie – czy działają?

Brutalny świat biznesu rządzi się różnymi prawami. Aby osiągnąć sukces trzeba zaleźć złoty środek i… zdecydowanie się wyróżnić. Ale jak być unikalnym w czasach, kiedy każdy jest już „profesjonalistą”? Czy syntetyczne feromony to faktycznie „złoty środek” w kontaktach biznesowych? Dlaczego są coraz bardziej popularne? Read more…

, , ,