Home » Pozostałe » Netsprint Audience Report w nowej odsłonie z danymi demograficznymi
Sty
26

Netsprint wprowadza nową wersję Audience Report – usługi, która analizuje użytkowników danego serwisu WWW, a następnie tworzy ich dokładną charakterystykę bazując na danych o ich zachowaniu w internecie. Dane do raportu dostarczane są z tysięcy zewnętrznych witryn, które zasięgiem obejmują 97% polskich internautów. Nowością jest m.in. wygodny panel klienta oraz dane demograficzne i zawodowe dostępne w raporcie.

Raporty są usługą przeznaczoną dla właścicieli serwisów internetowych, którzy chcieliby poznać preferencje i zwyczaje swoich użytkowników. Dzięki Audience Report marketerzy i właściciele serwisów e-commerce otrzymują kompleksową informację na temat zainteresowań, demografii, profili zawodowych, kategorii stron odwiedzanych przez ich użytkowników oraz czy korzystają z urządzenia mobilnego. Audience Raport dostarcza wiedzy o użytkownikach, którzy konwertują na danym serwisie oraz o tych, którzy jedynie go odwiedzają. Wskazuje także grupy nowych użytkowników z największym prawdopodobieństwem zrealizowania konwersji (tzw. „bliźniacy statystyczni” do kupujących na serwisie). Raporty wspierają działania marketingowe w obszarach planowania kampanii (definiowania grupy docelowej i tworzenia person) oraz copywritingui content marketingu.

Wprowadzona właśnie nowa wersja Netsprint Audience Report umożliwia stały dostęp do wyników analizy z poziomu czytelnego i prostego w obsłudze panelu. Dzięki temu klient może samodzielnie wygenerować najnowszy raport w dowolnym momencie. Wprowadzona została także możliwość generowania raportów krótszych niż miesięczne – 7-dniowych i 14-dniowych. Dzięki temu pierwszy raport dostępny jest już po 7 dniach od rozpoczęcia analizy, co jest szczególnie istotne w przypadku prowadzenia kampanii krótkoterminowych. Użytkownik panelu może określić, jakie przekroje danych o użytkownikach są dla niego interesujące i wygenerować raport dopasowany do własnych potrzeb. Dane mogą także zostać wyeksportowane do formatu *.csv, co umożliwia dalsze prowadzenie własnej analizy.

Oprócz zmian w dostępie do raportów, rozbudowie uległa także ich zawartość. W nowej wersji Audience Report dostępne są (oprócz profili zainteresowań i kategorii odwiedzanych serwisów) także dane demograficzne użytkowników oraz ich profile zawodowe (branża i stanowisko). Do raportu dodano również informację o korzystaniu przez użytkowników z urządzeń mobilnych, co może okazać się ważne przy planowaniu ewentualnych modyfikacji na serwisie.

Rozpoczęcie korzystania z usługi Audience Report jest bardzo proste. Właściciel serwisu wkleja na swoje podstrony skrypt (tag). Od tego momentu system gromadzi anonimową wiedzę o zachowaniach internautów odwiedzających daną witrynę i porównuje je z informacjami o tych użytkownikach pochodzących z tysięcy stron dostawców danych. Jest to możliwe dzięki unikalnemu identyfikatorowi umieszczonemu w pliku cookie przeglądarki.

Audience Report tworzony jest w oparciu o autorską metodologię, na postawie twardych danych o zachowaniu użytkowników. Dane do analizy pochodzą z sieci Adkontekst oraz z największej polskiej platformy DMP (Data Management Platform) – Spółdzielni Danych, która gromadzi obecnie ponad 40 milionów cookies. Jest to hurtownia danych umożliwiająca gromadzenie informacji o zachowaniach użytkowników i ich segmentację. Profile użytkowników są tworzone na podstawie informacji o odsłonach stron otrzymanych od tysięcy serwisów WWW, a następnie analizowanie, grupowane w segmenty i udostępniane marketerom do kampanii

Jako jedna z nielicznych zautomatyzowanych usług analitycznych, Audience Report opatrzony jest komentarzem eksperckim, który wyjaśnia najistotniejsze informacje o klientach i użytkownikach serwisu oraz podaje wprost rekomendacje dotyczące działań marketingowych. Tym samym właściciel strony nie tylko otrzymuje dane, ale też wie, jak z tej wiedzy skorzystać.

Więcej informacji oraz zamówienie Raportów Audience można otrzymać pod tym adresem:

Raporty audience

***

Netsprint, lider marketingu technologicznego, współtworzy polski ekosystem reklamowy w obszarach:
• reklamy kontekstowe i programmatic: Adkontekst – największa polska sieć reklamy kontekstowowo-behawioralnej
• content marketingu: ContentStream – największa w Polsce sieć content marketingu
• audience targetingu: platforma DMP Netsprint Audience
• personalizacji: silnik rekomendacji Netsprint Adserver i moduł Related Content
• e-commerce: dotarcie do nowych klientów i dynamiczny retargeting AdkonteksteCommerce (w tym RTB Adfocus) oraz wyszukiwarka dla e-sklepów Netsprint Search.

Netsprint umożliwia reklamodawcom dotarcie do ponad 97% polskich internautów na wszystkich największych polskich portalach i serwisach tematycznych. Firma trafiła na 7. miejsce w rankingu Deloitte’s Fast 50 – listy najszybciej rozwijających się spółek technologicznych w Europie Centralnej. Więcej informacji: http://netsprint.eu.

Comments are closed.