Home » Wydarzenia » 113. edycja targów Canton Fair: „Wielkie możliwości dla rynków wschodzących”
Lut
07

KANTON, Chiny, 7 lutego 2013 r. /PRNewswire/ – Targi Canton Fair – najbardziej prestiżowe wydarzenie tego typu w Chinach, zyskujące coraz większe znaczenie dla nabywców i sprzedawców z rynków wschodzących – to przepustka na rynek Chin. Rozpoczynająca się 15 kwietnia 113. edycja targów ściągnie przedstawicieli biznesu z całego świata, w szczególności przedstawicieli gospodarki rozwijającej się w Ameryce Łacińskiej, Azji i Afryce, którzy już teraz szykują się na kontynuację sukcesu zeszłorocznej edycji, po której doszło do ożywienia się handlu w tych rejonach świata.

Ostatniej jesieni w 112. edycji targów wzięło udział prawie 190 000 nabywców z 211 krajów i regionów z całego świata. Swoje produkty zaprezentowały łącznie 552 zagraniczne przedsiębiorstwa z 44 krajów, z których duża część to kraje rozwijające się. Wielu przedsiębiorców z optymizmem patrzyło na kwitnący handel z Chinami.

Podczas 112. edycji targów Canton Fair delegacji 52 przedsiębiorstw z Indii przewodził Rafeeque Ahmed, prezes Federacji Indyjskich Organizacji Eksportowych. W swoich ofertach zaprezentowały one całą gamę produktów, od narzędzi ręcznych do przyborów kuchennych.

„Firmy z Indii już teraz wykazują aktywność pod względem eksportu sprzętu gospodarstwa domowego na rynek chiński, a ponadto wprowadzają produkty, do których należą części samochodowe oraz wyroby z branży medycznej, rękodzielniczej i odzieżowej” – wyjaśnił Ahmed. Zgodnie z jego przewidywaniami do 2018 r. wartość towarów eksportowanych przez Indie do Chin wyniesie 100 mld USD i będzie rosła w tempie ok. 30% rocznie.

„Cel ten, choć niewątpliwie stanowi wyzwanie, przy potencjale naszego kraju jest osiągalny” – stwierdził Ahmed.

Luo Yifeng, handlowiec z Chin, który na ostatnich targach Canton Fair kupował produkty na zamówienie współpracujących z nim detalistów z Afryki, twierdzi, że zamożni klienci z Afryki wykazują duże zainteresowanie cechującymi się dobrą jakością i konkurencyjną ceną towarami z Chin.

„Podczas targów kupowałem towary dla odbiorców z RPA i Tanzanii” – powiedział Luo, właściciel kilku sklepów w Afryce.

Wraz z dynamicznym rozwojem Afryki rośnie siła nabywcza tamtejszych klientów – ci, których roczny dochód na gospodarstwo domowe wynosi 5 000 USD lub więcej, połowę swoich pieniędzy wydają na dobra niezwiązane z żywnością czy mieszkaniem. Szacuje się, że obecnie dotyczy to 90 mln mieszkańców Afryki, przy czym do 2020 r. liczba ta ma wzrosnąć do 128 mln.

Targi Canton Fair to również doskonałe miejsce do zdobycia cennych informacji biznesowych. Podczas 112. edycji targów szczególnym sukcesem zakończyło się forum na temat współpracy biznesowej z Brazylią. W tegorocznej edycji odbędzie się podobne wydarzenie, tym razem z Rosją w roli głównej.

Organizatorzy wydarzenia gorąco zapraszają wszystkich chętnych do udziału w 113. edycji targów Canton Fair – jest to najlepsza okazja do nawiązania współpracy z chińskim rynkiem.

Więcej informacji można znaleźć na: http://www.cantonfair.org.cn/en/index.asp

Źródło: The Canton Fair

Kontakt dla mediów:

Pan Wu Xiaoying

tel. +86-20-8913 8628

e-mail: xiaoying.wu@cantonfair.org

Źródło informacji: PR Newswire

Comments are closed.