Home » Internet » 10 błędów rujnujących reputację Twojej Firmy w Google
Lut
12

W sytuacji nieustannie zmieniających się algorytmów Google, pozycjonowanie stron staje się coraz trudniejszym zadaniem. Niekiedy skuteczne wysunięcie pozycji na pierwsze miejsca w wyszukiwarkach utrudniają sami właściciele stron. Jakich błędów powinni unikać, by nie stracić szansy na dobrą widoczność swojego serwisu?

Błąd nr 1 – kopiowanie tekstów

Mimo że kopiowanie gotowych tekstów, zaczerpniętych np. z opisów ściągniętych ze strony producenta, wydaje się kusząco łatwym sposobem na zapełnienie serwisu treściami, to podstawowy błąd popełniany przez właścicieli stron. Roboty indeksujące bez problemu odnajdują duplikaty treści, obniżające wartość strony www w oczach wyszukiwarki, a tym samym – także i pozycję.

Błąd nr 2 – powtórzenia

Tworzenie niepowtarzalnych tekstów w opisach i tytułach treści znajdujących się na poszczególnych podstronach www zajmuje dużo czasu, jednak ignorowanie tej zasady zdecydowanie źle wpływa na pozycję w wyszukiwarce. W większości systemów CMS mamy możliwość decydowania o tym, co znajduje się w tzw. metatagach Title i Description. Dobrze zatem, aby każda podstrona miała unikatowy opis, odpowiadający jej zawartości i unikatową zawartość tych tagów.

Błąd nr 3 – stare technologie

Nie warto opierać się na starszych, wychodzących z użycia technologiach, jak na przykład tworzenie strony w oparciu o ramki (iframe) czy technologię Flash. Trzeba wiedzieć, że tego typu elementy graficzne są, co do zasady, źle czytane przez roboty wyszukiwarki.

ramka1

Błąd nr 4 – linki wychodzące

Ponieważ zdecydowanie korzystniejsze jest utrzymanie ruchu internatów w obrębie własnej strony, powinno unikać się zamieszczania na niej linków wychodzących. Gdy jednak istnieje taka konieczność, warto umieścić ich możliwie najmniej oraz zaopatrzyć w atrybut rel=”nofollow”, na przykład:
<a href=”http://www.google.pl” rel=”nofollow”>Google</a>

Błąd nr 5 – nieaktualne linki

Nie pozostawiaj na stronie linków, kierujących do nieistniejących już adresów własnych podstron lub zewnętrznych serwisów. Każde takie przekierowanie powoduje obniżenie wiarygodności twojej strony w oczach zarówno wyszukiwarki Google, jak i użytkowników, będących twoimi potencjalnymi klientami.

Błąd nr 6 – czas ładowania

Każda strona www powinna wczytać się na średniej klasy sprzęcie i łączu w maksymalnie kilka sekund. Jeżeli trwa to dłużej, warto zastanowić się nad przyczyną – np. usunąć z niej grafiki o dużych rozmiarach.

ramka2

Błąd nr 7 – kopie stron

Nie twórz wielu kopii stron pod różnymi adresami URL. Jeśli w witrynie znajdują się materiały, do których można dotrzeć przy użyciu różnych adresów URL, wybierz alternatywne sposoby wskazania kanonicznej (preferowanej) wersji strony.

Błąd nr 8 – spamowanie własnej strony

Nie zapełniaj stron listami słów kluczowych, nie próbuj stosować maskowania ani zamieszczać stron przeznaczonych tylko dla robotów. Jeśli witryna będzie zawierać elementy, linki lub teksty nieprzeznaczone dla odwiedzających, Google uzna je za niepożądane i może zignorować witrynę.

Negatywnym przykładem jest popularne w początkach rozwoju działań SEO umieszczanie tekstu w kolorze tła – w ten sposób pozostawał on niewidoczny dla człowieka, ale czytelny dla robota przeglądającego stronę. Oczywiście wyszukiwarka Google szybko nauczyła się rozpoznawać takie praktyki i karać za ich stosowanie spadkami pozycji, a nawet wkluczeniami z indeksu – tłumaczy Artur Pajkert, ekspert firmy Ogicom.

Błąd nr 9 – wersje językowe

Nie umieszczaj wielojęzycznej treści w obrębie jednej domeny, np. twoja-domena.pl/de, twoja-domena.pl/eng. Przykładami wersji językowych pod adresami przyjaznymi wyszukiwarce będą takie, jak: twoja-domena.de czy twoja-domena.co.uk. Pamiętaj też, że firmy hostingowe przychylnie nastawione są do użytkowników wykupujących większe liczby domen, oferując w takim założeniu niższy koszt za każdą z nich.

Błąd nr 10 – linkowanie

Nie umieszczaj linków do twojej strony na mało wartościowych i niepowiązanych tematycznie serwisach oraz unikaj automatycznych systemów wymiany linków pomiędzy stronami (tzw. „SWL’i”). Lepiej zachęć znajomych do umieszczenia adresu twojej strony na blogach i forach tematycznie powiązanych z twoją www.

Na koniec pamiętaj, ciągłe zmiany algorytmów Google powodują, że aby skutecznie wypozycjonować stronę, w relatywnie szybkim czasie, potrzebna jest fachowa wiedza i specjalistyczne narzędzia. Zlecając pozycjonowanie firmie z doświadczeniem minimalizujesz też ryzyko negatywnych skutków dla twojej strony www. Przy dobrze skonstruowanej umowie zapłacisz tylko za efekt, a pozycjonowanie wielu słów okaże się o wiele tańsze niż ma to miejsce w wypadku linków sponsorowanych. Dzięki temu łatwiej będzie przewidzieć miesięczny koszt twojej obecności na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google.

Wiedz, że regularne zarządzanie treścią i unikanie podstawowych błędów, przy jednoczesnym dbaniu o wartościowy content, to podstawy, by wyszukiwarka traktowała twoją stroną jako unikalną, pokazując ją w pierwszych wynikach. Stosowanie nieuczciwych technik manipulowania wynikami wyszukiwania to działanie nie tylko nieetyczne, ale nieskuteczne i nieopłacalne w dłuższym czasie. A chyba nie o to chodzi?

Źródło: www.ogicom.pl

Comments are closed.