Home » Sport, Technologie » Rewolucja na polach golfowych
Cze
28

Rewolucja na polach golfowych

Setki wymagających gości, konieczność zapewnienia wysokiej jakości obsługi oraz dbałości o przygotowanie pola, sprawne zarządzanie hotelem i obiektem gastronomicznym – to tylko kilka wyzwań, jakim na co dzień muszą sprostać managerowie klubów golfowych. Teraz w ogromie pracy pomagać im będą nowoczesne technologie. Firma LSI Software opracowała pierwsze w Polsce oprogramowanie całościowo wspierające zarządzanie polem golfowym, które zostało właśnie wdrożone w Golf Club Binowo Park.

Wymagające hobby

Gra w golfa jest elitarnym, a co za tym idzie kosztownym sportem. Dlatego też gracze oczekują wysokich standardów obsługi. Aby im sprostać, zarządcy pól golfowych szukają jak najlepszych rozwiązań. Pomimo, że tradycje tego sportu sięgają XV wieku, w Polsce popularny jest zaledwie od mniej więcej ćwierćwiecza. To sprawia, że obiekty, w których można go uprawiać, dopiero się rozwijają i większość z nich nie jest na tak wysokim poziomie jak na Zachodzie. – Miłośnicy gry w golfa są często osobami bardzo aktywnymi zawodowo, dość zajętymi, a przy okazji wymagającymi. Sam jestem pasjonatem tego sportu i wiem, że dojazd do pola golfowego nierzadko wiąże się z pokonaniem dużego dystansu, a rozegranie partii jest czasochłonne. Dlatego gracze oczekują dobrej organizacji pracy obiektu, która skróci wszystkie formalności związane z aktywnym uprawianiem tego sportu i zapewni im odpowiednią obsługę – mówi Grzegorz Siewiera, prezes LSI Software.

Nowoczesne rozwiązania

W Polsce mamy już szanse na korzystanie z ośrodków, które poziomem dorównują tym zza granicy. Klub golfowy w Binowie pod Szczecinem postanowił unowocześnić swój obiekt na miarę zachodnich standardów i jako pierwszy tego typu obiekt w Polsce wdrożył oprogramowanie wspierające zarządzanie nim. Program stworzony przez LSI Software wspiera personel w kompleksowej obsłudze klienta, poprzez zbieranie danych dotyczących rezerwacji, wykorzystania zasobów czy kalendarza wydarzeń. Dzięki temu zarządzanie kartami członkowskimi jest dużo łatwiejsze, a klient może liczyć na rzetelną ofertę i bardziej indywidualne podejście. – Jako gracz wiem, czego oczekują goście klubów golfowych i jak wygląda funkcjonowanie takich obiektów. Starałem się więc, aby system, który przygotowaliśmy, sprawdzał się w praktyce – tłumaczy Grzegorz Siewiera, LSI Software.

Odpowiednia obsługa klubu golfowego możliwa jest tylko dzięki właściwej organizacji i dobrze rozbudowanej sieci dokumentacji. Jest to nie lada sztuka, ponieważ tego typu obiekty obejmują często restauracje, a nawet hotele. Dlatego ważne jest, aby cyfrowe wsparcie zarządzania było kompleksowe i usprawniało działanie wszystkich części składowych obiektu.

– Oprogramowanie dedykowane klubom golfowym ma za zadanie kompleksowo wspierać zarządzanie całością rozbudowanego obiektu. Wymaga to, aby program wspierał zarówno kierowanie gastronomią, ośrodkiem wypoczynkowym, marketingiem, jak i samym polem golfowym. Dzięki temu możliwy jest lepszy przepływ danych, który wspomaga obsługę gości, ułatwia planowanie działańi umożliwia szybkie reagowanie na potencjalne problemy. System ma także usprawniać organizację oraz planowanie imprez zamkniętych, bankietów czy konferencji, począwszy od sporządzenia oferty i kalkulacji, poprzez rezerwację niezbędnych zasobów, a na obsłudze wydarzenia i fakturowaniu kończąc – mówi Grzegorz Siewiera, prezes firmy LSI Software.

Wdrożenie systemów informatycznych jest coraz częściej stosowane w obiektach sportowych. Teraz przyszła kolei na kluby golfowe. Prekursorem na tym polu został klub golfowy w Binowie, uważany za najlepiej zarządzany obiekt tego typu w Polsce. Miłośników gry w golfa przybywa – prawdopodobnie w jego ślady pójdą też kolejne obiekty w naszym kraju.

Comments are closed.